Saturday, August 17, 2013

Nyah bau badan



sauna aroma terapi Soo Chantique melibatkan proses skrub badan sebelum badan dibungkus dalam plastik selama tiga hingga lima minit.
MUNGKIN anda patut berbuat sesuatu untuk diri sendiri sebelum menyambut Hari Raya Aidilfitri. Setelah hampir sebulan berpuasa, tubuh akan lebih segar dan lebih cergas. Antara khasiat berpuasa, tubuh akan mengeluarkan toksik secara semula jadi menerusi liang roma dan sistem perkumuhan.
Ketika inilah anda harus mengambil kesempatan melakukan rawatan mewangikan tubuh, bukan saja untuk menambah keyakinan diri sendiri malah keselesaan orang di keliling juga.
Kaedah paling mudah ialah dengan mendapatkan rawatan di spa bukan saja bagi mengatasi masalah bau badan malah mengembalikan kecergasan tubuh.
Di Soo Chantique, pengunjung bukan saja dapat berehat sambil menikmati rawatan dari hujung rambut ke hujung kaki, malah dapat merasai suasana dalaman yang begitu selesa seakan berada di suite hotel bertaraf lima bintang.
Memang itu yang diilhamkan kedua pemiliknya, Haslina Abdul Khalid dan Zamara Buang untuk pelanggan spa berehat dan menenangkan fikiran melalui rawatan yang ditawarkan.
Satu lagi keistimewaan Soo Chantique ialah mereka memfokuskan kepada teknik rawatan tangan ahli terapi sendiri yang lebih memberikan kelegaan dan kesan yang lebih positif untuk tubuh.
Pun begitu gabungan teknologi tidak dilupakan agar pelanggan mendapat hasil maksimum dan cepat.
"Kami juga menggunakan kaedah yang dipraktikkan dari Jerman dan bahan rawatan semula jadi dari jenama Gertraud Gruber.
"Kaedah yang diberi nama Phyto Method ini telah terbukti berkesan untuk kulit wanita dan selamat digunakan," jelas Haslina.
Sementara itu, rawatan yang paling mendapat sambutan di Soo Chantique ialah Phyto Method Facial yang mengambil masa selama satu setengah jam.
"Dalam rawatan facial, kami memulakan dengan memberi posisi tubuh yang lebih selesa untuk pelanggan. Ada beberapa point dari tubuh akan diberi tekanan sederhana agar pelanggan merasa tidak begitu tertekan dan lebih selesa untuk meneruskan rawatan yang mengambil masa.
"Selepas wajah dibersihkan barulah tubuh dibersihkan menerusi kaedah mewangikan badan ciptaan khusus oleh spa Soo Chantique.
"Proses ini dimulakan dengan sauna aroma terapi selama setengah jam. Kemudian rawatan diteruskan dengan skrub badan sebelum badan dibungkus dalam plastik selama tiga hingga lima minit.
"Kemudian pelanggan akan mandi menggunakan semburan air biasa untuk membuang sisa skrub.
"Selepas itu pelanggan akan masuk ke dalam jakuzi yang airnya telah ditambah pati minyak lavendar dan susu. Pelanggan berehat dalam jakuzi selama 30 minit hingga satu jam dalam suhu air suam.
"Pelanggan akan merasai kesegaran dan aroma wangi lagi menyenangkan," jelas Zamara pula.
Soo Chantique turut mengadakan promosi facial, steam bath, skrub dan urut yang berharga RM199, sebelum promosi harga untuk pakej ini bernilai RM300.
"Promosi ini berlangsung hingga 31 Ogos. Kami juga mempunyai promosi baucer yang menawarkan tiga pilihan iaitu pakej rawatan bernilai RM99, RM199 dan RM799 mengikut pakej rawatan. Pembelian baucer dengan jumlah minimum iaitu sebanyak 6 baucer.
"Sila hubungi talian 03-5519 5031 untuk temu janji," kata Zamara.

No comments: