Sunday, December 25, 2011

Ulang tahun ke-10 Fitness First


Bersenam sambil menari menjadikan sesi kecergasan tidak membosankan di Fitness First.


KESIBUKAN di pejabat membuatkan waktu beriadah atau aktiviti kecergasan begitu terbatas.

Justeru memiliki keahlian di mana-mana kelab kecergasan atau gim menjadi pilihan sebahagian warga kota hari ini.

Di samping meningkatkan tahap kecergasan, aktiviti di kelab-kelab seperti itu menjadi tempat melarikan diri untuk melepaskan lelah apatah lagi jika gim tersebut dilengkapi dengan pelbagai kemudahan seperti sauna, kolam renang selain peralatan untuk senaman.

Antara kelab kecergasan yang cukup popular di ibu negara ialah Fitness First Malaysia yang baru-baru ini mengadakan majlis penghargaan untuk ahli-ahlinya sempena meraikan ulang tahunnya ke-10.

Pengarah Urusannya, Shaun Measday mengakui, sepanjang tempoh itu kelab tersebut telah menempa nama sebagai kelab kecergasan yang inovatif.

Kejayaan tersebut katanya, adalah seiring dengan misi Fitness First dalam menjadikan penduduk dunia lebih cergas hasil berganding bahu kakitangan kelab dan ahli yang mahu melakukan perubahan.

"Sekarang ini banyak pusat kecergasan antarabangsa dibuka dan ini jelas menunjukkan bahawa kami bukan lagi peserta baru di pasaran Malaysia.

"Berpegang teguh kepada misi ini, kami membina pendekatan yang lebih kukuh dan bersepadu terhadap perniagaan," katanya.

Menurut Measday, antara kejayaan membanggakan kelab tersebut ialah memperkenalkan program induksi yang terbaik kepada ahli baru iaitu program BodyStart dan BodyFirst yang bertaraf dunia.

"Kami juga bersungguh-sungguh melatih dan membangunkan pasukan yang digelar Fitness Firsters, supaya ahli kami boleh merasai sepenuhnya kelainan apabila mereka melangkah masuk ke kelab Fitness First.

"Kami mahu ahli kami yakin kewibawaan kami dalam membantu mereka meningkatkan tahap kecergasan diri secara profesional.

"Pada masa sama kami juga mahu mereka berasa selesa dengan layanan mesra kakitangan yang benar-benar mengambil berat dan memberi dorongan setiap kali pelanggan melangkah ke mana-mana kelab kami," katanya.

Apa pun kemudahan kata Measday, sebagai kelab kecergasan, peralatan yang hebat dan program latihan yang terkini sememangnya sangat penting.

Pada masa depan, Fitness First akan terus menawarkan latihan berkumpulan yang popular dengan 3,800 kelas dikendalikan setiap bulan di 13 kelab.

Kelab tersebut juga bercadang memperkenalkan trend latihan terkini yang sedang hangat diikuti dari seluruh dunia seperti bersenam sambil menari menjadikan sesi kecergasan tidak membosankan.

Atas faktor itu juga pusat kecergasan Fitness First mempelopori pelbagai program yang menarik.

Antara lain termasuk Easy Step, Easy Moves, Team Workouts, gerak kerja latihan gantung berkumpulan membabitkan jurulatih TRX, Drums Alive, Freestyle Training dan Muaythai.

No comments: