Saturday, March 10, 2012

Ketagih facebook

“SAYA perlu balik Dr. Niva, pukul 5.00 petang ni kek saya masak. Minta maaf sangat sebab tak dapat nak minum sekali,” kata seorang peserta yang menghadiri ceramah Ketagihan Facebook yang diadakan di Hospital Gleneagles Kuala Lumpur, Ampang, Selangor bulan lepas.

Wanita berusia dalam lingkungan 50an itu tergesa-gesa pulang ke rumah semata-mata untuk membuka Internet dan bermain permainan Cafe World di dalam laman sosial facebook.

Pakar runding Klinikal Psikologi dan Neuropsikologi, Hospital Gleneagles Kuala Lumpur, Dr. Nivashinie Mohan berkata, perkara berkenaan memang benar-benar berlaku selepas ceramahnya mengenai ketagihan facebook.

“Wanita berkenaan berkata, saya hadir untuk dengar ceramah kerana ia berakhir jam 4.30 petang dan saya sempat untuk balik ke rumah pada masa kek saya masak dalam Cafe World,” katanya sambil tersenyum.

No comments: