Sunday, July 1, 2012

Sihat dan cantik seiring


KESIHATAN tubuh badan merupakan aset penting bagi wanita dan tidak kurangnya bagi lelaki. Namun semakin meningkat usia, tubuh badan kehilangan kolagen.
Kita memerlukan kolagen kerana ia merupakan sumber protein bagi memastikan kulit sentiasa anjal, lembap, tegang, dan mampu melambatkan proses penuaan.
Bagi lelaki yang merokok, ia boleh menyebabkan kandungan kolagen berkurang dan anda perlukan kolagen bagi memastikan proses penuaan tidak berlaku.
Selain itu, kolagen penting untuk mengembalikan keanjalan kulit dan payu dara. Wanita yang mengalami masalah keguguran rambut juga perlu mengambil kolagen kerana ia mampu menguatkan rambut daripada keguguran.
Pengambilan produk kolagen adalah kaedah alternatif bagi suntikan botox bagi menangani masalah tersebut.
Perayaan seperti Hari Raya Aidil Fitri yang akan menjelang dalam masa dua bulan lagi, merupakan masa terbaik untuk anda yang inginkan raut wajah tampak anjal, berseri, dan awet muda.
Dengan adanya produk keluaran Sun Fabulous Sdn. Bhd, CollaB'utee ialah produk kolagen terbaik untuk lelaki dan wanita kerana ia mengandungi komponen antioksidan Vitamin C beserta Gluthathione dan Astaxanthin yang mampu mengelakkan kulit menjadi kering, mengurangkan kedutan kulit dan menambahkan seri di wajah.
KesanBibir anda akan sentiasa lembap dan CollaB'utee ini juga mampu memutihkan kulit anda disebabkan oleh komponen Gluthathione dan Astaxanthine yang bertindak secara efektif bersama Vitamin C. Bagi kaum wanita, payu dara anda akan kembali anjal dan kesan-kesan positif boleh dilihat dalam masa seawal 10 hari sahaja.
Bagi pengacara TV Al-Hijrah, Tun Nurul Huda, kesihatan dan kecantikan tidak boleh dipisahkan di mana untuk nampak cantik, seseorang itu harus sihat. Tambahnya, ada pendapat apabila seseorang wanita sudah berkahwin kecantikannya akan turut luntur.
Sebaliknya, seseorang itu mesti yakin bahawa dirinya cantik kerana individu itu saja sahaja yang tahu di mana letak nilai kecantikannya.
Sebab itulah, dia mengambil keputusan mengambil suplemen pada umur yang masih muda. Sebagai stokis CollaB'utte Selangor dia tidak ketinggalan mencuba kolagen tersebut.
"Selepas menggunakan kolagen ini, saya dapati kulit saya lebih tegang berbanding dulu. Bahkan, hormon saya lebih stabil walaupun selepas melahirkan dua anak," ungkapnya sambil tersenyum.

No comments: