Saturday, April 14, 2012

Stigma wanita di usia 40-an


BAGI kebanyakan wanita apabila menjangkau usia 40-an pelbagai stigma mula menguasai diri. Maklumlah pada usia tersebut tanda-tanda penuaan seperti garis halus dan kedutan pada wajah mula kelihatan.

Ramai juga yang mendapati wajah mula menggeleber akibat kehadiran lemak bawah dagu. Pipi pula mula jatuh dan bagi yang mengidap obesiti pula keadaan semakin kronik.

Rawatan untuk melangsingkan tidak lagi berkesan. Malah ramai wanita menganggap memasuki usia 40-an adalah suratan takdir dan diri tidak cantik lagi.

Azimah antara yang tidak terkecuali mengalami senario tersebut. Dia risau kerana tampak tua dan lesu sedangkan suaminya semakin tampan. Wanita itu juga berasa rendah diri selain bimbang suaminya jatuh cinta kepada wanita lain yang lebih muda dan jelita.

Mahu mencari 'penawar' Azimah mencari produk kecantikan di pasaran dan jatuh cinta dengan Marissa Young yang kini sememangnya mendapat sambutan hangat.

Marissa Young adalah agen kesihatan semulajadi yang amat senang diserap sistem badan disebabkan keunikan struktur molekulnya yang amat kecil dan telah dipecahkan berjuta-juta kali hasil proses hidrolisis.

Ia bukan produk kalogen biasa di pasaran. Sebaliknya ia merupakan minuman kesihatan lima dalam satu yang dirumus khusus untuk menjaga kecantikan kulit, kesihatan umum, antioksida, menyahtoksin dan pelangsingan.

Marissa Young mengandungi 5,000 miligram (mg) kalogen marin, kuantiti optimum yang diperlukan oleh badan setiap hari.

Menurut kajian, kulit manusia selepas mencapai umur 25 tahun akan mula mengecut pada kadar 1.5 peratus setahun. Pengambilan kalogen berterusan pada 5,000 mg dipercayai dapat melambatkan proses pengecutan kulit yang menjadi punca kedutan pada wajah. Kandungan buah delima yang terdapat di dalamnya membantu merawat dan mengekalkan kecantikan kulit.

Di samping itu Marissa Young juga mengandungi probiotik dan campuran enzim-enzim yang dapat membantu membuang toksin dalam badan secara semulajadi.

Manakala kandungan oligo membantu menjaga kesihatan kolon dan asid sitrik menguraikan asid urik dalam badan. Ia juga sesuai bagi mereka yang mengalami masalah artritis dan sakit belakang.

Marissa Young adalah siri produk Marissa yang turut memasarkan Enzyme Booster HCG, Detox Tea dan Menergy Ice Lemon Tea.

Marissa Esthetik turut menawarkan rawatan penjagaan kecantikan yang bakal memberi kepuasan kepada wanita 40-an.

Bagi yang mengalami masalah kulit kusam boleh mencuba rawatan Microdermabrasion dan Chemical Peeling untuk merangsang kulit menghasilkan lebih banyak kolagen dan menghilangkan pigmentasi.

Bagi menegangkan kulit muka tanpa pembedahan kaedah Suspension Thread Lift (serdev) bukan saja berkesan malah mudah dan tidak menyakitkan.

Oleh kerana penuaan berkaitan dengan hormon wanita, maka Marissa turut menyediakan terapi hormon bio-identikal untuk merawat masalah kekurangan hormon yang juga menyebabkan kemurungan serta perasaan resah tanpa sebab.

Begitu juga penampilan mata yang menjadi kecil dan berlemak di kawasan kelopak yang sering terjadi kepada wanita berusia 40-an.

Rawatan esthetik boleh meningkatkan kecantikan dan menjaga kesihatan mata.

No comments: