Sunday, July 17, 2011

Khasiat emas putih untuk kulit

Oleh RABIATUL ADAWIYAH KOH ABDULLAH
adawiyah.koh@utusan.com.my
Foto ISMAIL KAMADIN

Sabun pembersih wajah yang mengandungi estrak emas putih.

Masalah jerawat, kulit sensitif, kering dan kusam. Tentu sahaja kita menjadi takut mendengarnya.

Bagi wanita yang mementingkan penampilan cantik, antara masalah yang paling ingin dijauhi ialah jerawat .

Sedarkah kita, sekiranya kita gagal mengawal keseimbangan hormon seks dengan sempurna, jerawat yang menjadi perkara biasa kepada wanita, boleh menjadi penyakit kulit yang serius.

Perkataan jerawat berasal daripada satu perkataan greek yang bermaksud ‘masa yang paling penting dalam hidup’.

Kajian telah menunjukkan pesakit atau individu yang mengalami masalah jerawat seringkali mempunyai masalah berkaitan harga diri, keyakinan terhadap diri sendiri, pergaulan sosial, kemurungan, kegusaran dan kadar tidak bekerja yang tinggi.

Justeru itu, penting bagi wanita menjaga kesihatan dengan amalan yang betul.

Bagi anda yang masih tercari-cari penawar kepada masalah kulit wajah bermasalah, Dya D’Masha mempunyai jawapannya. Berasaskan ekstrak emas putih, sabun pembersih wajah ini membersih jauh ke dalam kulit sambil mengekalkan pH kulit semula jadi.

Sambil membersihkan kulit wajah, ia mengekalkan kelembapan kulit dan memberi aura. Uniknya, sabun ini berbentuk jongkong dan tahan lebih lama.

Sesuai untuk kulit yang sensitif, ia tidak mengelupaskan kulit.

“Walaupun kesannya agak perlahan, saya berpuas hati kerana dalam dua minggu saya dapati kulit saya mula berubah. Jika dahulu jerawat kecil dan kesan sensitif ada pada wajah saya, ia semakin beransur pulih.

Saya mempunyai masalah kulit sensitif dan jerawat ruam terutama di dahi.

Kini kulit wajah saya sentiasa lembap dan semakin cerah berseri,” ujar duta Dya D’Masya, Nas Adila.

Sibuk dengan tugas sebagai artis dan menjaga pusat membasuh kereta miliknya di Shah Alam, Selangor, Nas Adila sudah lama mengharapkan produk kecantikan yang kurang bahan kimia tetapi membantu saya menjaga kulit wajah.

Tambah Nas Adila, kandungan ekstrak batu nilam yang terkandung membuatkan aura wajah semakin terserlah dalam masa beberapa minggu menggunakannya.

No comments: